Montreal

9 juni 2016 - Montreal, Canada

Wat kom je in alle steden in Canada tegen?
Wolkenkrabbers, subway, starbucks, beelden, bedelaars en zwervers.
Het is hier niet normaal met de bedelaars en zwervers.
Bedelaars zie je op elke hoek van de straat zitten en zwervers slapen gewoon op de straat. Ook overdag.
Het is hier heel normaal, mensen kijken er niet eens naar om, stappen over zwervers heen en negeren deze mensen gewoon.
Je zou hier heel gemakkelijk een daklozeopvang kunnen beginnen met subsidie van de overheid.
Ook kom je hier heel veel mensen tegen met psychiatrische- of verslavingsproblemen.
Laat het GGZ, Kentron en Traverse hier maar huishouden, er is genoeg werk.

Gisteren aangekomen in Montreal.
De reis was gelukkig maar 4 uur en ik kon gelijk mijn hotelkamer in. Deze keer met balkon.
Dit mis ik thuis wel, een tuin of een balkon.

Montreal is geen mooie stad, zoals veel mensen beweren.
Het is een enorme stad en bijna niet te doen in 2 dagen.
Je hebt hier Old Montreal, hier staan wat oude gebouwen en natuurlijk ook veel beelden.
Je hebt de uitgaansgelegenheid, met veel restaurants en bars.
En natuurlijk de winkelstraat, met heel veel winkels.

Gisteren heb ik het oude gedeelte van Montreal bezocht.
Vandaag het park met het uitzicht op Montreal, de winkelstraat en nog wat bezienswaardigheden.
In de winkelstraat opzoek gegaan naar nieuwe schoenen, benen en voeten, want deze zijn echt aan vervanging toe.
Maar helaas, ik ben teruggekomen met alleen een zonnebril.

Montreal is een aanrader voor mensen die van shoppen en uitgaan houden.
Wil je andere dingen zien, dan raad ik toch Ottawa en Quebec aan.

Ik heb geen gebruik meer gemaakt van de gids, de reden: ik had er niet zoˋn goed gevoel bij en ook geen zin in.
Ook heb ik een huisdier gehad, een duif met een nestje.
De duif was heel beschermend naar de kleintjes toe, maar het was wel heel schattig om te zien.

Morgen mijn laatste stop voordat ik terug naar huis ga, Kingston.
Ik ga daar eerst een shopping outlet bezoeken en daarna de stad verkennen.

1. Mo:
    9 juni 2016
    lijkt beetje klein newyork met die hoge gebouwen. super verhaaltje weer. Xxx
  2. Dees:
    9 juni 2016
    Je bent straks aan vakantie toe hihi !
    Kusssss
  3. Lejla:
    9 juni 2016
    Eindelijk, je komt naar huis!!! Heb je zooooooooooooo gemist!!!
    Ben benieuwd naar al je foto's en verhalen!
    Love you!!!!!
  4. Liselotte:
    9 juni 2016
    Geniet er nog maar even van, het is zo snel voorbij. Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
  5. Patricia:
    9 juni 2016
    Wow Anne wat een mooi avontuur daar in Canada! Geniet nog lekker van de laatste dagen en goede reis terug!!