Mont Tremblant

5 juni 2016 - Mont-Tremblant, Canada

Gisteren en vandaag in Mont Tremblant geweest.
Mont Tremblant is van origine een skidorp en omdat er zoveel animo voor was, is het ook in de zomer open.
In de zomer zijn er veel buitensport activiteiten, zoals hiken, vissen, raften enzovoort.

Mont Tremblant is een klein dorpje. Het lijkt een beetje op een Disney dorpje.
Er zijn veel gekleurde huizen te vinden en alles is op tourisme gericht.
Mocht je hier naar toe gaan, zorg er dan maar voor dat je veel geld op je bankrekening hebt staan.
Alles hier is duur en er is hier weinig te beleven.

Gisteren had ik besloten om te gaan raften. Dit heb ik nog nooit eerder gedaan en ik zag het niet zo zitten om een hele dag in Mont Tremblant te blijven.
Maar voor het raften had ik een bikini nodig en die had ik natuurlijk niet bij me.
Dus moest ik verplicht gaan shoppen. Heel vervelend.

Vandaag ben ik dus gaan raften.
Ik kwam al te laat aan, mijn gps deed het niet en ik ben dus een paar keer verkeerd gereden.
Gestrest kwam ik daar aan, met in mijn achterhoofd dat de groep al weg was en dat ik voor niets daar naar toe gereden was.
Toen ik binnenkwam was de groep er nog en ik mocht aansluiten bij 7 mannen die een vrijgezellenfeest hadden.
Ze hadden liever een man die hun groep kwam versterken, dus vanaf dat moment was ik: "one of the guys."
Het was ook een gezellige groep. Ik heb veel gelachen.

Het raften was echt super gaaf. In het begin vond ik het wel spannend omdat het mijn eerste keer was.
Maar het is zeker voor herhaling vatbaar. Sensatie, op het water, afwisseling en adrenaline, helemaal top.

We haddden ook een gids aan boord (logisch) en daar heb ik nog een gesprek mee gehad over mijn reis en waar ik nog naartoe ga.
Hij woont zelf in Montreal en bood aan om mijn gids te zijn in Montreal.
Ik denk dat ik het aanbod aanneem, het is toch fijner om met iemand een stad te verkennen die weet waar de hotspots zijn.

Vandaag over een week ben ik weer thuis, ik denk dat ik enorme heimwee krijg naar Canada.
Niet zo zeer naar het land zelf, maar wel naar de mentaliteit van de mensen, de combinatie natuur en steden.
De mensen hier zijn echt vriendelijk en behulpzaam. En ik leer hier veel verschillende mensen kennen.

Morgen naar Quebec, een grote stad en schijnbaar veel te zien.

1. Mo:
    5 juni 2016
    jij maakt toch altijd weer wat mee hé hahah. Fijne reis nog verder. en nog veel plezier deze week. X
  2. Marianne van der Horst-Vroomen:
    Ha die Anne,
    Wat goed dat je er helemaal voor bent gegaan. Is de bikini toch nog een beetje leuke geworden? Ik kan het me voorstellen dat heimwee gevoel, wie weet toch nog een volgende vakantie naar dit mooie land.
    Et maintenant on parle francais, dat zal wel meevallen. Goeie reis naar Quebec en veel zoenen!
  3. Jessie:
    5 juni 2016
    Hey Anne, klinkt allemaal supergaaf, fijn dat je het naar je zin hebt en geen heimwee, Das een goed teken. Heel veel plezier nog! X
  4. Dees:
    Hoi schat,

Weer een ervaring rijker! Raften is echt gaaf he? Gelukkig kon je nog mee met de guys! Had je nu toch maar je bikini aangedaan tijdens het autorijden he haha . Maar lekker weer nieuwe bikini erbij! Wel fijn een keertje een rondleiding van een gids, weet je zeker dat het niet Justin Bieber is haha? Heel veel plezier in je volgend stadje.
    Dikke kus!
  5. Susanne Graf:
    5 juni 2016
    Gewoon jouw land, lieve Anne, zoals je altijd al wist ;-)
    Geniet nog van je laatste week daar!
    En heeft de gids in Montreal een houthakkersblouse? :-)
  6. Angela:
    Hoi Anne,

Wat tref jij het toch goed. Leuk om te lezen dat je overal zo goed word ontvangen! Mooie foto's. Ik ben nog steeds jaloers. Hier in Nederland wordt het nu pas goed weer. Stuur je nog een beetje zon naar ons toe. Geniet er van!!