Ottawa

3 juni 2016 - Ottawa, Canada

Vandaag in Ottawa geweest, de hoofdstad van Canada.
Het was een korte reis, binnen 1,5 uur was ik er al.
Het was bewolkt en ik heb af en toe een regenbui gehad.
Ik kon nog niet op mijn kamer, dus ben ik de stad in gegaan.

Na een tijdje lopen kwam ik terecht in een demonstratie.
Ik vroeg aan een politie agent wat het was, hij keek mij niet zo vriendelijk aan en zei uiteindelijk dat het een demonstratie was.
Met de politie hier moet je niet sollen hoor, haha.
Uiteindelijk kwam ik erachter dat het een demonstratie van boeren was, ze demonstreerde tegen de overheid.
Ze waren van mening dat de overheid de boeren moesten beschermen en dat ze kapot werden gemaakt door de gote industrie.
Ik kon het natuurlijk niet laten om even te gaan kijken en een paar fotoˋs te maken.
De demonstratie verliep rustig.

Even wat gegeten en daarna terug naar het hotel om in te checken.

Na een uur weer terug de stad in gegaan.
Ik heb kerken bezocht, het parlement, parken met kunstwerken erin (beelden, fonteinen en andere vreemde objecten), een leuk pleintje met allemaal terrasjes en ik ben het winkelcentrum ingelopen.

Het is hier heel groot en heel bijzonder. Er is veel te zien, wat praktisch in een dag niet te doen is.
Ik ben nergens ingegaan omdat daar geen tijd voor was.
Tip: als je hier ooit naar toegaat ga gerust 2 dagen of langer, er is hier genoeg te doen.

ˋS avonds gegeten in een restaurant op het pleintje, lekker buiten gezeten en mensen gekeken.
Toen ik naar het restautant toeliep, had ik sjans met een knappe man. Het viel mij pas op toen hij mij aan bleef staren.
Haha hoezo een betonnen muur voor mijn hoofd.

En nee Lej, de muggenbulten zijn geen zuigzoenen. Ik zou niet eens willen dat het wel zo was.

Morgen naar Mont Tremblant.
Dan begint de ultieme test: hoe goed is mijn Frans?
De aankomende dagen zit ik namelijk in het Franse gedeelte van Canada.