Pembroke

2 juni 2016 - Pembroke, Canada

Gisteren ben ik aangekomen in Pembroke.
Het was een lange reis. Ik heb er 5,5 uur overgedaan om van Midland naar Pembroke te rijden. (400 kilometer)
Sommige snelwegen hier zijn lang en saai. 195 kilometer door een vallei gereden. Benzinepompen, dorpen of een wegrestaurant ben ik bijna niet tegen gekomen en om de zoveel kilometer waren er wegwerkzaamheden.
Na 200 kilometer moest ik naar de wc en ik had zin in een bak koffie. In de vallei gestopt bij een restaurantje.
Dit had ik beter niet kunnen doen. Ik stapte uit de auto en ik was letterlijk voer voor de muggen.
Je ziet wel eens in een comedie of een horror film dat iemand een zwerm met muggen, vliegen of wespen om zich heen heeft.
Nou die persoon was ik gisteren maar dan met muggen. Ik moest gewoon rennen naar de ingang van het restaurant en ik heb als een achterlijke met mijn armen gezwaaid om de muggen van mij af te houden.Op dat moment vond ik het niet zo leuk. Nu kan ik er wel om lachen.
Ik heb er 10 beten aan overgehouden, waarvan 7 in mijn nek. Dus echt sexy loop ik er nu niet bij. Haha.
Tip: stop niet zomaar in een vallei hier, kan het echt niet anders smeer je dan eerst in met anti muggen spray.

Toen ik aankwam in het hotel, eerst om een kaart gevraagd van de omgeving.
In mijn kamer de kaart bestudeerd en een plan gemaakt voor de volgende dag.
Daarna een paar uur tv gekeken, want ik was echt moe van de reis en de afgelopen dagen.
Na het relaxen ben ik gaan eten, Lasagna. Het was lekker. Daana teruggegaan naar het hotel.

Vandaag uitgeslapen tot 9 uur. Ik was klaarwakker en uitgerust.
Na het ontbijt, rond half 11, naar het centrum van Pembroke gelopen.

Pembroke is het hart van Ottawa (een provincie in Canada)
In Pembroke zijn 31 muurschilderingen te vinden en een haven.
De muurschilderingen zitten niet allemaal in het zicht en het is wel even zoeken voordat je ze allemaal gevonden hebt.
Mocht je hier in de buurt zijn, dan is het zeker de moeite waard om Pembroke te bezoeken.
Maar buiten de muurschilderingen en de haven heb je hier bijna niets.

Bij de haven heb ik gesproken met een vrouw op leeftijd. Ze woonde heel haar leven al in Pembroke maar ze had het niet zo naar haar zin.
De haven vond ze leuk maar daar hield het bij op. Ze vroeg waar ik vandaan kwam en toen ik zei dat ik uit Nederland kwam, keek ze mij raar aan.
Duitsland kende ze wel, maar Nederland......

Toen ik terugkwam in het hotel, wilde ik de fotoˋs op de i-pad zetten en tot mijn schrik zag ik dat er een stofje op de sensor van mijn camera zat.
Dit lijkt misschien niet zo erg maar een klein stofje op de sensor kan catastrofale gevolgen hebben.
Als je dit er niet af krijgt dan mag je een nieuwe camera kopen.
Ik was lichtelijk in paniek omdat ik de camera van mijn vader gekregen heb. Ik ben niet materialistisch ingesteld, alleen aan de camera zit voor mij een emotionele betekenis.
Op internet opgezocht wat ik moest doen en volgens mij is het stofje weg.
Alleen op sommige fotoˋs zie je een zwarte streep.

Ik vind het echt leuk om de reacties te lezen op mijn blogs.
Wanneer ik de vragen via internet beantwoord dan slaat de i-pad op hol, dus zal ik de vragen die jullie stellen via mijn blogs beantwoorden.

Morgen naar Ottawa, de hoofstad van Canada. (Ottawa ligt in de provincie Ottawa)

1. Mo:
    hee meid

het is hier nog een beetje vroeg nu. maar vind het altijd leuk om te lezen dus moet ik ook gewoon even reageren. ik zie dat je allemaal mooie plekken bezocht heb al en veel dingen die foto s zijn echt mooi. hopelijk is de camera nu wel weer goed in orde. je heb wel echt super lekker weer elke keer of lijkt dat maar zo. Moet altijd zo lachen bij die teksten van jou zit altijd wel een gek stukje waar ik een beeld van voor me krijg whahah. idd net zoals in de films met die muggen. Hopelijk zie je er niet te erg uit of last van. Geniet vandaag meid. wacht het volgende reis verhaal af. Xxx
  2. Lejla:
    2 juni 2016
    Leuk Anne! En die muggenbeten; zeg gewoon dat het zuig zoenen zijn van hele mooie mannen in getuigen blousen! hahahaha
  3. Dees:
    hoi lieverd,

Jeetje wat een lange reis geweest zeg! Gelukkig nu goed uitgerust en wat vervelend van die muggen! Moet eerlijk bekennen zag je al rondzwaaiend naar binnen rennen hihi ( gelukkig geen wespen he wink)
    Hopen dat het volgende stadje meer bezienswaardigheden heeft.
    Oei dat was wel ff schrikken van je camera zeg! Ik hoop dat het meevalt en dat je er nog op tijd bij was.
    Desondanks zijn de foto's super om te zien
    Bijna op de helft, wat vliegt de tijd zeg!

Liefsssssxxxx
  4. Marianne van der Horst-Vroomen:
    2 juni 2016
    Lieve Anne, ik hoop dat je niet al te veel last hebt van de bulten in de nek ............. Je moet het maar weten. Dat van de camera kan ik me voorstellen, die schrik maar waarschjnlijk toch goed afgelopen. Vandaag ben je al een week weg. In mijn beleving kort maar ik denk dat jij het gevoel hebt al heel lang weg te zijn met al die nieuwe indrukken.
    Hou je taai en heel veel liefs, Marianne