Quebec

7 juni 2016 - Ville de Québec, Canada

Quebec, de hoofdstad van de provincie Quebec. In 1608 werd Quebec officieel gesticht door Samuel de Champlain als eerste permanente nederzetting van de Franse kolonie Nieuw-Frankrijk.
De jaren erna waren er veel verwoestingen door brand of door oorlogen. De Britse troepen hebben herhaaldelijk geprobeerd om de stad te veroveren. Uiteindelijk vertrokken veel Engelstalige burgers naar het westen door een grote brand met een schade twee miljoen dollar.
De Franse boeren zijn naar de stad verhuisd.

Dit is een korte samenvatting van de geschiedis van Quebec.
De geschiedenis van Quebec is in het oude gedeelte van de stad terug te vinden.
Overal zijn beelden te vinden met daarop een jaartal, wie die persoon was en wat die persoon te maken had met Quebec.
Ook zijn er verschillende museums te bezoeken.

Ik heb er 5 uur overgedaan om van Mont-Tremblant naar Quebec te reizen.
Toen ik hier aankwam regende het en het heeft de hele avond geregend.
Ik dacht een beetje regen daar laat ik mij niet door tegenhouden maar na 2 paar schoenen en 2 spijkerbroeken ,die helemaal doorweekt waren, heb ik het maar opgegeven.

Vanmorgen uitgeslapen tot half 9 en daarna de stad in. Ik heb er 7 uur over gedaan om alle bezienswaardigheden te zien.

Quebec is een veelzijdige stad, je hebt het oude en het nieuwe gedeelte.
In het oude gedeelte kan je de geschiedenis van Quebec terugvinden, veel beelden, oude gebouwen, leuke straatjes, veel terrasjes en restaurants.
In het nieuwe gedeelte, heb je een winkelstraat, het parlementsgebouw, een park en nog wat dingen.
Ik ben voornamelijk in het oude gedeelte geweest.
In het nieuwe gedeelte heb ik eindelijk een bever kunnen fotograferen. Hij zat voor een woonhuis, wat hij daar deed weet ik niet, maar ik heb wel eindelijk mijn foto.
Een meneer begon tegen mij te praten toen ik de bever aan het fotograferen was, wat hij zei dat weet ik niet. Hij begon eerst in het Frans tegen mij te praten en daarna in het Engels.
Ik heb niet echt geluisterd.

Ik ben meerdere malen gewaarschuwd dat ze in Quebec geen Engels zouden spreken of willen spreken. Nou dit is onzin, ze spreken allemaal Engels en ze vinden dit ook geen probleem.
Ik heb 1 keer een broodje in het Frans moeten bestellen omdat de serveerster geen Engels sprak. Het ging redelijk, ik heb mijn broodje gekregen.

De gids die ik ontmoet heb, is geen man in een houthakkersblouse.
Hij is wel heel aardig maar geen dating material.

In mijn verhalen kunnen spellingsfouten staan. Op de tweede e van Quebec hoort namelijk een streepje te staan. Ik heb geen spellingscontrole in dit programma en hij pakt sommige functies niet.
Dus bij deze.

Morgen ga ik naar Montreal, daar verblijf ik 2 dagen.

1. Mo:
    7 juni 2016
    super mooi ook de foto s wat heb je een mooie reis. X
  2. Dees:
    7 juni 2016
    Hoi schat,
    Wat zonde van het weer he en weer een lange rit achter de boeg. Wel fijn dat je niet overal Frans hoeft te praten. Je bever foto is super gelukt!!
    Fijne daagjes nog

Kus kussss