Kitchener, Canada

30 mei 2016 - Kitchener, Canada

Vandaag eerst naar de Whirlpool gegaan. Dit is een grote draaikolk.
Het was een bijzonder zicht. Ik was alleen te vroeg en ze waren nog niet open.
Dus ik heb hem niet van dichtbij gezien.

Daarna doorgereden naar Niagara by lake. Het is een stadje wat gevestigd is aan een rivier.
Er staan daar hele mooie huizen.

Daarna doorgereden naar Kitchener. In het hotel een gesprek gehad met de receptioniste.
Deze receptioniste heeft 10 jaar in Nederland gewoont en ze hoorde aan mij accent dat ik daar vandaan kwam.

Gelijk gevraagd naar de hoogtepunten van deze stad, ze heeft mij wat tips gegeven maar ze heeft er wel gelijk bij gezegd dat er niet zoveel te doen was aangezien er veel wegwerkzaamheden waren.
En ze had gelijk.

Ik ben eerst naar St. Jacobs Village gegaan. Dit is een klein dorpje wat opgericht is door St. Jacob.
St. Jacobs is een mennonietengemeenschap (Amish), die zicht voornamelijk op toerisme richt.
De wegen lagen open, daar waren ook wegwerkzaamheden, dus ik heb er niet veel van kunnen zien.
En de Farmer Market was dicht. Hier kan je groenten, fruit enz. kopen.
Deze is op donderdag en zaterdag geopend.
Wel ben ik naar de dam gelopen, die 1,5 kilometer van het stadje vandaan ligt.
Op de weg terug heb ik een bever in het water gezien. Toen ik een foto wilde maken, was hij al weg. Dat was wel heel bijzonder om te zien.
Ook kwam ik Amish mensen op de fiets tegen. Ik vraag mij af of de verhalen die je op tv ziet, dat ze alleen met paard en wagen rijden, wel waar zijn.
Deze heb ik namelijk niet gezien.
Je herkent ze wel aan hun kleding.

Ik ben nog naar Victoria Park gegaan. Dit is een klein parkje in de buurt van Kitchener.
Ganzen, eekhoorns en volgels zag je daar genoeg. Ook heb ik een zwaan van heel dichtbij gezien.

Ik ben ook in Waterloo geweest, Waterloo staat bekent om de Duitse inwoners die jaren geleden de stad ovegenomen hebben. De stad heeft de bijnaam Berlijn.
Ook Cambridge bezocht. Alleen van beide steden niet veel gezien omdat de wegen open lagen.

Ik vind het leuk om mijn ervaringen met jullie te kunnen delen via deze blogs. Tot morgen.
Morgen ga ik naar Midland.

1. Marianne van der Horst-Vroomen:
    30 mei 2016
    Wat leuk Anne dat je zo overal wel wat mensen treft die connecties met Nederland hebben (gehad), geeft toch een vertrouwd gevoel en het kletst lekker weg. De auto is inderdaad van een behoorlijke klasse, jeetje dat zal wennen zijn als je terug in je werkauto zit ........ De Amish, ik denk dat daarbinnen ook groeperingen zijn, de een wat strikter en de ander wat soepeler. De fiets kan zeker wel want dit is een voertuig dat niet motorisch aangedreven wordt (tenzij het een elektrische was, haha). Mooi al die beesten die je ziet en je kunt naar hartelust fotograferen. Wie weet wat je nog in Kitchener tegen komt. Hier regent het naar hartelust, ook onweer dus een nat landje op dit moment. Weet je ook hoe het met jouw poezebeesten gaat? Heel veel liefs, veel zoenen Marianne
  2. Dees:
    30 mei 2016
    Hoi hoi,

Wat jammer van die werkzaamheden! Gelukkig was je een beetje voorbereid door de receptioniste. Geweldig al die dieren he!?
    Met die van jou haat het nog steeds super hoor, zijn ontzettend lief! Vooral puk is helemaal weg ban denzel haha. Ze kroelen er beide op los hoor!
    Op naar het volgende stadje , kan niet wachten hihi

Kus kus
  3. Anne van der Horst:
    31 mei 2016
    Nou de Amish rijden ook in grote en dure autoˋs, dus ik denk niet dat ze het zo nauw nemen.
    Maar het is wel indrukwekkend om dit te zien. Dit zie je niet elke dag :)

Fijn dat het goed gaat met Sam en Puk. Puk zal de tijd van zijn leven hebben. ;)
    Geef ze maar een knuffel van mij.
  4. Dees:
    31 mei 2016
    We doen niet anders haha ze zijn echt Superlieffff xxx