Niagara Falls by night

29 mei 2016 - Niagara Falls, Canada

Vandaag even een break genomen op mijn hotelkamer. Boekje gelezen en lekker geluierd.

Vanavond eerst door het stadje gelopen opzoek naar een leuk restaurantje.
Het is hier niet zo groot, dus ik was snel uitgelopen.

Gestopt bij een Italiaans restaurantje waar een band aan het spelen was. Het was een leuke band.
Het waren mannen op leeftijd, rond de 70 jaar. Ze speelde van alles: blues, jazz enz.
Het leuke aan die band was: ze waren echt enthousiast, ze gingen helemaal op in hun muziek en ze waren bezig met het publiek te entertainen.
Het was leuk om te zien.
Wanneer de band pauzeerde, kwam Jerry die de bassgitaar speelde (rechts op de foto) een praatje met mij maken.
Hij vertelde over zijn leven als muzikant en dat hij geboren was in Niagara Falls. Schijnbaar bestond 20 jaar geleden het toeristische gedeelte nog niet en is de stad Niagara Falls heel groot alleen het toeristische gedeelte is heel klein.
Ook vertelde hij mij dat in 10.000 jaar de Niagara Falls verschoven is tot waar hij nu staat.
Hij gaf mij de tip om morgen nog even langs het ontstaan van de watervallen te rijden. Er is daar ook een Whirlpool die zeker de moeite waard is om te zien en Niagara by Lake.
Niagara by lake is een klein stadje met leuke winkels.
We hebben het nog gehad over de steden waar ik nog naar toe ga en hij heeft mij tips gegeven waar ik zeker langs moet gaan.

Toen ik wegging gaf hij mij zijn kaartje en zei dat ik hem kan bellen als er iets op zou doen.
Hij stond er van te kijken dat ik alleen was en zoˋn trip maak.

Nog even naar de Niagara Falls gelopen en daar nog een paar fotoˋs van gemaakt.

Ik vond het een bijzondere en mooie dag. Veel mooie indrukken op gedaan.
Ook veel verschillende mensen gezien. Veel Japanners en Chinesen, mensn met het amish geloof maar weinig echte Canadesen.

Morgen nog even naar Niagara by lake en daarna door naar Kitchener.

1. Marianne van der Horst-Vroomen:
    29 mei 2016
    Leuk hoor al die contacten dan toch ook met echte Canadezen, tenminste ik neem aan dat het bandje daaruit bestond. Het is ook echt knap van jou dat je dit avontuur bent aan gegaan. Liefs en dikke zoen
  2. Lejla:
    29 mei 2016
    Ah zo leuk allemaal!!! Trots op jou lieve dinnie!!!! Hvj!