Midland

30 mei 2016 - Midland, Canada

Vandaag na 210 kilometer gereden te hebben aangekomen in het stadje Midland.
Het is een klein stadje met voor ieder wat wils. Geschiedenis, natuur en cultuur. Voor mij de ideale combinatie.

Als eerste naar Sainte-Maries among the Hurons gegaan. Dit is een opluchtmuseum.
Sainte-Marie among the Hurons was een 17de eeuwse vesting en het hoofdkwartier van de Franse Jezuīten missie voor de Huron stam en tevens de eerste Europese nederzetting in Ontario. In 1639 bouwden de Jezuīten met de hulp van anderen dit omheinde dorp dat bestond uit een aantal barakken, een kerk, verschillende werkplaatsen, woningen en een veilig onderkomen voor bezoekers van de Huron stam. In 1648 was Sainte-Marie among the Hurons het toevluchtsoord in de wildernis voor 66 Fransen, die een vijfde van de totale bevolking van Nieuw Frankrijk uitmaakte. Het laagtepunt in de geschiedenis van Sainte-Marie among the Hurons was in 1649 toen de bewoners het dorp moesten ontvluchten nadat zij hun woonplaats van 10 jaar in brand hadden moeten steken.

Daarna ben ik naar Wye Marsh gegaan. Dit is een natuurpark.
Het is een heel mooi park om te bezoeken, je moet er wel een middag voor uittrekken om alles te kunnen zien.
Ik ben er 2,5 uur geweest.
Ik heb verschillende vogels gezien, die allemaal in een kooi zaten. Ik ben bij het zwanenmeer geweest.
Over een brug over een meer gelopen, waar ik mooie natuur, schidpadden en veel libellen gezien heb.
Toen ik over het bospad liep, moest ik uitkijken dat ik niet op kikkers ging staan.
En ik wilde de bevers gaan bezoeken, maar halverwege het pad ben ik terug gegaan.
Mocht je hier ooit naar toegaan, ga dan niet alleen dit is niet te doen. Mede om de reden dat je weinig mensen tegenkomt, het natuurpark is heel groot en de kans dat je wegzakt in de modder is groot. Vandaar dat ik ook niet naar de bevers gegaan ben.

Vanavond ga ik het stadje in. In het stadje is een groot meer "St. George Bay" en er zijn veel mooie muurschilderingen te vinden.

1. Juk:
    30 mei 2016
    Ik ben f*cking jaloers.
  2. Lejla:
    31 mei 2016
    Ok alles klinkt leuk behalve in het modder zakken :(
    Voorzichtig zijn en heel veel plezier moppie!!
    Miss you!!!!!!!
  3. Andries:
    31 mei 2016
    Zeker te weten dat we jaloers zijn!.
    Een vakantie om nooit te vergeten
  4. Anne van der Horst:
    31 mei 2016
    Het is zeker een vakantie om nooit te vergeten :)
  5. Mo:
    31 mei 2016
    klinkt als een geweldige vakantie. elke dag kijk ik of er meer verhalen op staan. fijn en leuk om je zo te volgen meid. Doe voorzichtig met alles wat je doet dikke kuss!!!